Podjetja, ki se poleti niso digitalizirala so znova v karanteni

Podjetja, ki se poleti niso digitalizirala so znova v karanteni

Poletje je bil idealen čas za digitalizacijo podjetij in za pripravo na drugi val epidemije. Katere izkušnje so slovenska podjetja upoštevala iz prvega vala? A vendar slovenski podjetniki na podlagi izkušenj iz prvega vala opozarjajo, da neovirane poslovne tekme ne bo za tista podjetja, ki nimajo zagotovljene brez kontaktnega poslovanja in niso primerno digitalizirali svojih procesov.

»Pomembno je, da najdemo ustrezno ravnovesje med posegom države v gospodarstvo ter spodbudo zasebnega sektorja pri širjenju na tuje trge, investiranju v sodobno opremo, izobraževanju zaposlenih in razvoju inovativnih proizvodov in storitev,« poudarja glavni analitik Gospodarske zbornice Slovenije Bojan Ivanc. Ta pravi, da je poseg države v gospodarstvo bil potreben za premagovanje gospodarskega padca zaradi pandemije, vselej pa je pomembno, da Slovenija uživa stabilnost davčnega in pravnega okolja, saj je to najboljše izhodišče za neovirano poslovno tekmo z regionalnimi tekmeci.

A vendar slovenski podjetniki na podlagi izkušenj iz prvega vala opozarjajo, da neovirane poslovne tekme ne bo za tista podjetja, ki nimajo zagotovljene brez kontaktnega poslovanja in niso primerno digitalizirali svojih procesov.

Izvršni direktor tehnološkega podjetja BE-terna Blaž Strle izpostavlja, da je največja nevarnost za njihovo podjetje v prvem valu okužb bil zmanjšan obseg poslovanja strank. To še posebej velja v industrijah, kjer brez neposrednega stika ni mogoče poslovati, kljub temu pa so v podjetju zaznali priložnosti. »Ob zmanjšanem obsegu nekaterih industrij je pandemija pospešila digitalizacijo, s čim se je povečalo povpraševanje po naših storitvah. Vseeno moramo biti pozorni do strank, saj se razmere v gospodarstvu hitro spreminjajo in morda rešitve, ki so delovale včeraj, že jutri niso dovolj,« opozarja Strle.
Medtem Venčeslav Perko, direktor področja informatike in telekomunikacije pri podjetju Eles pravi, da v trenutnem valu okužb največjo nevarnost predstavljajo okužbe sodelavcev, ki skrbijo za bistvene storitve in kritično infrastrukturo, zato so bili primorani uvesti vrsto zaščitnih ukrepov. Med ključnimi rešitvami pri zagotavljanju nemotenega poslovanja družbe so že pred desetletjem vsem zaposlenim zagotovili prenosne računalnike in uredili storitev neposrednega dostopa. V podjetju so tako vsi zaposleni preizkusili delo od doma že pred pandemijo. Ne glede na uspešen prehod na delo od doma pa so »zaščitni ukrepi po državi in v gospodarstvu še vedno imeli negativne posledice, krizne razmere pa tudi zdaj vplivajo na naše poslovanje,« trenutne razmere opiše Perko.


Več si preberite v članku Dela/Svetkapitala TUKAJ

0
Feed